Generelle oplysninger
Hos Living Beauty har vi team af fagpersoner med forskellige baggrund indenfor skønhedsbranchen. Alle i teamet arbejder også hos Roskilde skønhedsklinik. Derfor vil du få den bedste vejledning når du handler på shoppen.
Living Beauty
CVR-nr. 44816261
Skomagergade 26, 1. & 2. Sal
4000 Roskilde
Mail: info@livingbeauty.dk
Telefon: 28712833
Betaling
Living Beauty er åben 24 timer i døgnet og du kan derfor handle, når det passer dig. Der tages dog forbehold for, at hjemmesiden kan være lukket ned grundet vedligeholdelse. Dog kan der altid handles når siden er tilgængelig.
Alle priser er inklusive moms.
Når du handler på Living Beauty vælger du de varer, som du vil købe og lægger dem i "Indkøbskurven".
Når du er klar til at bestille, klikker du på "Kurv", hvorefter du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Eventuelle ekstraudgifter til f.eks. fragt eller kortgebyrer vil først blive udregnet, inden du er klar til betaling.
Du kan ændre indholdet i indkøbskurven frem til, at du bekræfter dit køb ved at trykke på "Gå til betaling". Herefter sendes din ordre.
Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. Vi tager forbehold for pris- og trykfejl på hjemmesiden samt forbeholder os retten til at annullere ordren, hvis der er tale om en væsentlig og/eller tydelig fejl.
Vi modtager følgende betalingskort og betalingsformer:
- Visa
- Visa Danmark
- Visa Elektron
- Mastercard
- Mastercard Debit
- Mobilepay
- Anyday
Vi accepterer betaling med Anyday. - Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.
- Når du vælger at betale med Anyday, trækkes første betaling når varen afsendes. Derefter vil du betale din månedlige ydelse på sidste hverdag fra den kommende måned, og tre måneder frem.
Der bliver ikke pålagt gebyrer og renter til dit køb, såfremt du betaler til tiden. Hvis du returnerer dit køb, vil aftalen med Anyday ophøre automatisk.
Du kan betale med Anyday hos Living Beauty Har du en konto hos Anyday, kan du nu benytte dig af deres delbetalingsløsning i vores checkout. Med Anyday får du mulighed for at dele en betaling i mindre bidder og afdrage over fire måneder. Nul renter, nul gebyrer, så længe du betaler til tiden. Anyday kræver, at du ved checkout betaler minimum 25% af din ordretotal, men hvorvidt du betaler mere – det er helt op til dig.Du skal handle for mindst 300 kr. for at kunne betale med Anyday. Gavekort kan ikke betales med Anyday.Læs mere om Anyday på deres website. Her kan du lære mere om deres vilkår og betingelser eller finde 4 gode grunde til at handle med Anyday.
Fragt og levering
Ved modtagelse af din ordre vil vi hurtigst muligt pakke den, samt afsende med en af vores samarbejdspartnere. Vi bruger forskellige leveringsselskaber, GLS samt personlig afhentning i vores skønhedsklinik i Roskilde eller i vores salon i Frederikssund. Prisen for levering fremgår tydeligt inden betaling. For at opnå gratis levering på udvalgte leveringsmetoder (foruden personlig afhentning), skal ordrestørrelsen være over 599 kr. medmindre andet er oplyst. Vores leveringstid er estimeret imellem 2-6 hverdage, men travle perioder kan forekomme med længere leveringstider.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere del, udløber fortrydelsesfristen efter den dag, du modtager de sidste varer.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@livingbeauty.dk.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Uafhentede pakker
Pakker der ikke afhentes inden for 7 dage i kundens ønskede pakkeshop sendes automatisk retur til Living beauty. Vi forbeholder os ret til at opkræve et ekspeditionsgebyr på kr. 40,- for uafhentede pakker til dækning af returomkostninger, håndtering, administrationsomkostninger og emballage.
Hvis pakken alligevel ønskes, vil der komme fragtomkostningerne på endnu engang.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, kan du ikke få det fulde købsbeløbet tilbage. Varen skal sendes retur i den originale emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Når vi modtager varen, tjekker vi den og du får tilbagebetalt det beløb, du har indbetalt til os ved købet. Beløbet bliver altid overført til det samme betalingsmiddel, som du betalte købet med. Har du fx betalt med et betalingskort, tilbageføres beløbet til det betalingskort, som du brugte ved købet.
Bemærk: Du kan miste dit købsbeløb helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet fordi:
- du reelt har taget varen i brug
- den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
- du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varernes art, egenskaber og den måde, som de fungerer på
- du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype m.m.
Varen sendes til:
Shipship Co/Living Beauty
Cementvej 1, Hal 1
4600 Køge
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Shipship Co/Living Beauty
Cementvej 1, Hal 1
4600 Køge
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Living Beauty og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på webshoppen er Mette Steffens indehaver af Living Beauty.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: info@livingbeauty.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Mette Steffens. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 07.08.24